manelpujolipicas

Pintura Poesia Llibertat

divendres, 22 d’octubre del 2010

Lliure!

Llevo amarres


Llevo amarres,
M'allibero del nexe d'unió
Amb el món conegut,
M'encamino a la mar blava.

Desamparat entre agents naturals,
Suplico benevolença als Déus,
Entro en dimensió desconeguda,
Forjo el propi destí.

Traço el meu camí de veres,
Tallo el cordó umbilical
Que m'uneix a lleis estranyes
De l'incomprensible l'home blanc.

Simplifico les questions,
Amplifico horitzons,
Quadruplico el coratge,
I estimo més intensament.

Hi ha d'altres móns
I són en aquest món,
Un d'ells és a la vora
Uns metres més enllà de la costa.

Projecto un projecte
Projectil que fa diana
Projectat com inquietud
Que em calma la gana.

-Enfilo l'agulla!
La serp surt del llac
Dóna la volta a l'arbre
I es fica dins el llac.

S'estreny i ja he fet l'as de guia,
Un bon nus mariner,
Nus fermat a la bita,
Nus que uneix dues amarres.



El nus mariner es fa
I es desfà fàcilment,
El nus gordià que ens lliga
I ens deslliga a cada moment.

I ens allibera de l'esclavatge
Que representa la feina, la hipoteca,
Les obligacions, els compromisos,
Les convencions socials.

Defensor de causes perdudes:
Cau el sol, a plom,
Damunt la mar blava;
Resta freda l'aigua.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici